آریزو ۵ برقی در نمایشگاه خودروی تهران معرفی می شود

گفته می شود که حضور مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۰ قطعی شده است و این خودروساز بخش خصوصی می خواهد تا آریزو ۵ برقی را در این گردهمایی صنعت خودرو، معرفی کند.

پیش از این مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۱۳۹۶ نمونه اولیه آریزو ۵ برقی را با نشان چری معرفی کرد. اما مشکلاتی مانند نبود زیرساخت لازم برای توسعه پروژه خودروهای برقی و از سویی آغاز تحریم ها در سال ۱۳۹۷، سبب شد تا هیچگاه نمونه اولیه چری آریزو ۵ برقی در کارخانه مدیران خودرو مونتاژ نشود. اما حال گفته می شود که این خودروساز بخش خصوصی مقدمات مونتاژ آریزو ۵ برقی فیس لیفت را با نشان ام وی ام (MVM) فراهم کرده است و می خواهد تا در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۰، این سدان الکتریکی را به بازار معرفی کند.

البته بدیهی است که فعلاً خبری از عرضه گسترده این محصول نخواهد بود. همچنین منابع آگاه می گویند که به احتمال زیاد، پروژه تولید انبوه آریزو ۵ برقی برای سال ۱۴۰۱ تعریف شده است.

بر اساس اطلاعات اولیه، مدیران خودرو برنامه دارد تا در کنار معرفی رسمی آریزو ۵ برقی فیس لیفت در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۰، محصولات دیگری چون فونیکس تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو را هم به نمایش بگذارد. از سویی احتمال آن زیاد است تا خودروهایی مانند ام وی ام X22 پرو ، آریزو ۵ توربو جدید و… نیز در این غرفه مدیران خودرو حضور داشته باشند.

نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۰ مانند سه دوره گذشته در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد. زمان بازدید از نمایشگاه ۲۵ تا ۲۹ بهمن ماه اعلام شده است و روز اول این رویداد خودرویی، به فعالان صنعت خودرو و خبرنگاران اختصاص دارد.

آریزو ۵ برقی

معرفی نسخه جدید آریزو ۵ برقی

آریزو ۵ برقی جدید نسبت به نسخه اولیه با فیس لیفتی در بخش نمای بیرونی و داخلی همراه شده است. البته هنوز مشخص نیست که مدیران خودرو کدام یک از تریم های داخلی آریزو برقی را برای بازار ایران در نظر گرفته است. در حال حاضر جدیدترین نسخه از این سدان برقی چری، با تریم داخلی آریزو توربو جدید (بر اساس تریم داخلی آریزو ۶) به بازارهای هدف این نشان چینی صادر می شود و باید ببینیم که طرف ایرانی، کدام طراحی داخلی را برای اولین محصول برقی خود انتخاب می کند.

چری آریزو برقی به پیشرانه الکتریکی ۱۶۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر مجهز است و توان آن از طریق یک جعبه دنده تک سرعته با قابلیت بازیافت انرژی، به چرخ های جلو منتقل می شود. ظرفیت باتری ۵۳٫۶ کیلووات ساعت اعلام می شود و می تواند بازه ۳۰ تا ۸۰ درصدی این باتری را طی ۳۰ دقیقه شارژ کرد. همچنین در حالت ایده آل آزمایشگاهی، آریزو ۵ برقی می تواند تا با این باتری مسافت ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. اما در حالت عملیاتی، از پیمایش در شرایط مطلوب به ۴۰۱ کیلومتر محدود می شود.

در این خودرو امکاناتی مشابه به آریزو ۵ توربو وجود دارد و برخی ویژگی ها مانند بازیافت انرژی در نسخه برقی این سدان چینی دیده می شود.

آلبوم تصاویر

مطالب زیر را هم بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *