ام وی ام X22 پرو مدیران خودرو

چری تیگو 3X یک کراس‌اوور کوچک شهری است که از سال 2016 روی خط تولید قرار دارد. این خودرو در بازارهای مختلف با نام‌های متفاوتی به فروش می‌رسد، طوری که در ایران مشتریان آن را با نام ام وی ام X22 می‌شناسند؛ در آمریکای لاتین و ایتالیا هم این محصول چینی‌ها به ترتیب با نام‌های تیگو 2 و DR3 عرضه می‌شود، اما این مطلب در خصوص ام وی ام X22 فیس لیفت یا X22 پرو است که احتمالا در آینده نه چندان دور راهی بازار ایران نیز خواهد شد.

طبق آخرین تصاویر جاسوسی که از تست‌های جاده‌ای ام‌وی‌ام X22 پرو منتشر شده، اطلاعات تازه‌ای درباره برخی ویژگی‌های این محصول جدید بازار ایران، مشخص شده است.

X22  پلاس در ایران

اولین نکته درباره X22 پرو مدیران خودرو این است که احتمالا با همان ویژگی‌های ظاهری تیپ دایاموند ادیشن، در کشورمان به مونتاژ می‌رسد. پس باید منتظر جلوپنجره کاملا جدید چری و همچنین تغییر رنگ‌آمیزی نمای عقبی در X22 پرو باشیم.

نکته دوم اینکه مدیران خودرو، مجبور به حذف سیستم تشخیص صدا شده چراکه چری فقط برای بازار چین، آنرا فعال کرده است. همچنین امکاناتی مانند کیلس استارتر، صفحه کیلومتر دیجیتال و صندلی برقی راننده نیز که در فول‌ترین تیپ‌های این خودرو وجود دارد، در نسخه مونتاژی بازار ایران، وجود ندارد.

تولید دومین سری ایکس 22 در ایران

رقابت مدیران خودرو با کرمان موتور، به مرحله جذاب‌تری رسیده است. بعد از آنکه کرمان موتور، کراس‌اور جدید کی‌ام‌سی K7 را به ایران آورد، مدیران خودرو نیز بلافاصله پای چری تیگو7 جدید را به کشورمان باز کرد تا تست‌های فنی‌ و احتمالا مراحل بازاریابی آنرا برای عرضه در سال 1400 انجام دهد. اما جدال این دو شرکت خصوصی، صرفا در سگمنت کراس‌اورهای جمع و جور نیست و حالا به سگمنت کراس‌اورهای کوچک هم رسیده است؛ فیس‌لیفت جدید ام‌وی‌ام X22 برای رقابت با جک S3 نیز بزودی در کشورمان فروخته می‌شود.

اولین فیس لیفت X22 با نام ایکس ۲۲ پرو

چهار سال بعد از معرفی رسمی Tiggo 3x، چری اولین فیس‌لیفت تیگو 3x را در 2020 راهی بازار کرد. همین ابتدای کار باید بگوییم که تغییر نام تیگو 3x، مختص بازار ایران نیست؛ همانطور که این چینی در کشورمان با نام ام‌وی‌ام X22 به فروش می‌رسد، چری همین خودرو را در بازار ایتالیا تحت برند دی.‌آر و با نام DR3 و در برخی کشورهای آمریکای جنوبی نیز با نام چری تیگو2 تحویل مشتریانش می‌دهد.

X22 پلاس

چری تا قبل از معرفی تیگو۷ پرو هیچوقت از پسوند PRO یا «پرو» برای نامگذاری محصولاتش استفاده نکرده بود. حالا نیز تیگو 3x پرو، دومین محصول خانواده چری است که نام پرو را با خود یدک می‌کشد.

کابین جدید ام وی ام X22 پرو

بهترین چیزی که در ظاهر ام‌وی‌ام X22 پرو خودنمایی می‌کند، چراغ‌های باریک و کشیده آن است؛ چراغ‌هایی که تا قبل از این، در محصولات جدید هیوندای نیز آنرا به وفور دیده بودیم. ولی به هرحال نمی‌توان آنرا کپی کاری دانست. نکته جالب اینجاست که ام‌وی‌ام X22 جدید، برخلاف تغییرات سنگین در نمای جلو، در قسمت عقب تنها با اصلاحاتی در خطوط و زوایا وارد میدان شده است.

X22  پلاس

با این حال، اوضاع داخل کابین ام‌وی‌ام X22 پرو به مراتب بهتر است. چری فضای مدل جدید را نسبت به ویرایش قبلی، مدرن‌تر و تا حدودی تشریفاتی‌تر در نظر گرفته است.

یک نمایشگر لمسی با فریم زیبا در کنسول مرکزی و چیدمان صحیح ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، ام‌وی‌ام X22 پرو را دوستانه‌تر از قبل کرده است. از سوی دیگر فرمان دی‌کات جدید و تغییر قاب دور صفحه کیلومتر نیز حس بهتری به راننده القا می‌‌کند.

همچنین «ترمز پارک برقی» به همراه اتوهلد، سنسور نور یا همان چراغ‌های اتولایت و کنترل سرعت در سرازیری، از جالب‌ترین آپشن‌های جدیدی است که احتمالا به ام‌وی‌ام X22 پرو بازار ایران هم اضافه شده.

مشخصات فنی ام وی ام X22 پرو

در قسمت قوای محرکه، می‌توان یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 116 اسب‌بخار قدرت و 143 نیوتن‌متر گشتاور را مشاهده کرد. ضمن اینکه در این مدل جدید، چری از گیربکس CVT با 9 دنده مجازی بهره گرفته است. برای یادآوری باید بگوییم که نسخه قبلی این خودرو با همین پیشرانه، می‌توانست 105 اسب‌بخار با 135 نیوتن متر تولید می‌کرد.

X22 پلاس

علاوه‌بر این موتور تنفس طبیعی که با کد موتور SQRE4G15C شناخته می‌شود، برخی منابع می‌گویند که ممکن است مدیران خودرو از موتور 3 سیلندر توربوشارژ برای X22 پرو، استفاده کند؛ موتوری که هنوز خبری از مشخصات فنی‌اش نیست اما اگر صحت داشته باشد، تاثیر بسیار خوبی روی بازار ام‌وی‌ام X22 خواهد داشت.

حالا که مدیران خودرو تست‌های فنی ام‌وی‌ام X22 جدید در ایران شروع شده، تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که آیا کرمان موتور تصمیمی برای آوردن نسل جدید جک S3 هم دارد یا خیر.

قیمت ام وی ام X22 پرو

در بازار چین، تفاوت قیمت تیگو 3x و تیگو 3x پلاس، بسیار ناچیز است طوریکه در نسخه اتومات، قیمت نسخه قدیمی حدود 60 تا 64 هزار یوآن (معادل تقریبی 9 تا 10 هزار دلار) بود درحالیکه قیمت نسخه جدید، حدود 66 تا 68 هزار یوآن (معادل تقریبی 10 تا 10.5 هزار دلار) اعلام شده است. حال باید منتظر ماند و دید که مدیران خودرو، قیمت ام‌وی‌ام X22 پرو را برای بازار ایران، چگونه محاسبه می‌کند.

بیشتر بخوانید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *