Warning: Use of undefined constant WP_AUTO_UPDATE_CORE - assumed 'WP_AUTO_UPDATE_CORE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/arrizoclub/public_html/wp-config.php on line 171
فونیکس آریزو 6 پرو - آریزو کلاب

فونیکس آریزو 6 پرو

در سال 2021 عضو جدید به خانواده چری آریزو، اضافه شد؛ چری بعد از آنکه اولین فیس‌لیفت آریزو6 را در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2020 برای اولین‌بار رونمایی کرد، حالا در سال 1400 این فیس‌لیفت را به ایران آورده و می‌خواهد تست‌های فنی‌اش را شروع کند. اگر همه چیز طبق برنامه مدیران خودرو پیش برود احتمالا در سال 1401 خط مونتاژ این خودروی جدید به نام آریزو 6 پرو نیز آماده بهره‌برداری خواهد بود.

نسل جدید این خودرو، احتمالا با نام جدید آریزو 6 پرو در کشورمان تولید می‌شود. بعد از مدل‌های جنجالی چری تیگو7 پرو، چری تیگو8 پرو، چری آریزو5 جدید (تیپ IE)، ام وی ام X22 پرو، ام‌وی‌ام X55 پرو حالا این خودرو را باید ششمین محصولی بدانیم که مدیران خودرو از نسل جدید خودروهای چری، به ایران آورده است.

آریزو 5 پلاس در چین؛ آریزو 6 پرو در ایران

چری آریزو6 که البته در اکثر بازارها از جمله بازار چین، با نام چری آریزو GX شناخته می‌شود، محصول 2018 است و طی این دو سال هیچ تغییری در ظاهرش نداشت. چری البته از سال 2021 یک تغییر فنی مهم در آریزو5 داد؛ چینی‌ها در کنار موتورهای 1.5 لیتری تنفس طبیعی (4G15) و 1.5 لیتری توربوشارژ (4T15)، موتور بنزینی جدید 1.6 لیتری تنفس طبیعی (4G16) را برای اولین‌بار در سینه چری آریزو5 قرار داد؛ موتوری با قدرت تقریبی 90 اسب بخار و گشتاور 130 نیوتن متر که فقط با گیربکس 5 سرعته دستی قابل خریداری است.

اما برای سال 2021، چری نسخه فیس‌لیفت آریزو6 را با نام جدید آریزو5 پلاس به بازار چین فرستاده است. این موضوع، به این معناست که با آمدن آریزو5 پلاس، دلیلی ندارد که چری از آریزو6 خداحافظی کند! حتی هم‌اکنون نیز هردوی این مدل‌ها در بازار چین، قابل خریداری هستند. البته فراموش نکنیم که این خودرو قرار است با نام آریزو6 پرو در کشورمان عرضه شود.

ظاهر آریزو 6 پرو

در چری آریزو6 پرو، فرم کلی خودرو، تغییری نداشته اما نمای جلویی و عقبی آن، مجددا طراحی شده است. در نمای جلویی خودرو، دیگر خبری از آن جلوپنجره کوچک آریزو6 نیست؛ طراحان چری حالا جلوپنجره را به روی سپر کشیده‌اند تا چهره خودرو، اسپرت‌تر از قبل باشد.

به نظر می‌رسد که چری این جلوپنجره بزرگ را با الهام از جلوپنجره‌ برندهای اکسید (Exeed) و جتور (Jetour) ساخته و البته کاملا عجیب است که این نوع طراحی، هیچ تناسبی با جلوپنجره کراس‌اورهای جدید و دیگر چری، مثل تیگو 3x پلاس، نسل دوم چری تیگو7 و همچنین تیگو8 پرو ندارد. 

چراغ‌های دیلایت طرفین سپر، که نواری باریک از LED هستند، تغییری نکرده اما قاب دور آن جدید است. از آنجایی که در نمای جانبی، تغییری رخ نداده، پس بلافاصله به نمای عقب چری آریزو6 پرو می‌رویم؛ جایی که حجم تغییرات، بسیار بیشتر از نمای جلویی خودروست.

بارزترین تغییر را باید طراحی مجدد چراغ‌های عقب بدانیم. ضمن اینکه این چراغ‌ها حالا با نواری باریک، به یکدیگر متصل شده‌اند. لوگوی چری نیز از روی درب صندوق حذف شده و جای آنرا کلمه CHERY گرفته است.

شبرنگ‌ها به بالای سپر رفته‌اند و بدلیل طراحی مجدد درب صندوق، جاپلاکی هم از روی سپر حذف شده و به روی صندوق منتقل شده است. خروجی‌های فیک اگزوز نیز همچنان در طرفین سپر عقب، خودنمایی می‌کنند.

کابین جدید آریزو 6 پرو

از کابین چری آریزو6 پرو کاملا مشخص است که طراحان چینی، استایل کابین آریزو6 را حفظ کرده‌اند اما جزییاتش را بهبود داده‌اند.

فرمان جدید دی‌کات، اولین چیزی است که به چشم می‌آید. بعد از آن، متوجه تغییر صفحه کیلومتر می‌شویم طوری که دیگر خبری از عقربه‌های آنالوگی نیست و همه چیزش دیجیتالی شده.

داشبورد تغییری نکرده ولی ابعاد مانیتور، اندکی بزرگتر شده است. چری همچنین کنسول مرکزی را از نو ساخته و تغییر اهرم دنده نیز باعث شده تا جالیوانی‌هایی که قبلا در قسمت پایینی اهرم دنده قرار داشت، حالا به کنار اهرم دنده، نقل مکان کند. حذف پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع، سومین نکته‌ای است که در کابین آریزو6 پرو خودنمایی می‌کند.

مشخصات فنی آریزو 6 پرو

در قسمت فنی، تغییری در آریزو6 پرو اتفاق نیفتاده است و همان موتورهای 1.5 لیتری‌ که قبلا در نسل اول آریزو6 دیده بودیم، حالا در آریزو6 پرو هم می‌بینیم.

کد موتور4T15C4G15C
نوع موتورتوربوشارژتنفس طبیعی
قدرت تقریبی156 اسب بخار116 اسب بخار
گشتاور230 نیوتن متر143 نیوتن متر

برای خریداران چری آریزو6 پرو، مهم نیست که کدام موتور را سفارش می‌دهند چراکه خوشبختانه هم گیربکس 5 دنده دستی و هم گیربکس CVT با 9 دنده مجازی، برای هردو موتور، قابل انتخاب است.

قیمت آریزو 6 پرو

قبل از آنکه درباره قیمت چری آریزو6 پرو بگوییم، بهتر است حدود قیمت دو برادر دیگر این خودرو را هم بدانید. محدوده قیمتی چری آریزو5 معمولی، حدود 50 تا 86 هزار یوآن است و چری آریزو6 نیز از 86 تا 130 هزار یوآن قیمت‌گذاری شده است. اما قیمت آریزو6 پرو در بازار چین، از حدود 70 هزار یوآن شروع شده و حداکثر نیز به 100 هزار یوآن می‌سد که معادل تقریبی 11 تا 15 هزار دلار می‌شود.

آلبوم تصاویر آریزو 6 پرو

2 دیدگاه برای “فونیکس آریزو 6 پرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *