خانواده چری آریزو برای سال 2021 باید منتظر عضو جدیدی باشد؛ چری در یک تغییر استراتژی ناگهانی، اولین فیسلیفت آریزو 6 را با نام جدید چری آریزو 5 پلاس یا آریزو 6 پرو ، برای نخستینبار در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2020، رونمایی کرد.
آریزو5 پلاس یا آریزو 6 پرو همان فیس لیفت آریزو6 است که حالا با نامی جدید راهی بازار شده چری آریزو 6 که البته در اکثر بازارها از جمله بازار چین، با نام چری آریزو GX شناخته میشود، محصول 2018 است و طی این دو سال هیچ تغییری در ظاهرش نداشت.
البته سال 2019 یک تغییر فنی مهم برایش اتفاق افتاد. چری در کنار موتورهای 1.5 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربوشارژ، موتور کاملا جدید 1.6 لیتری توربوشارژ را برای اولینبار در سینه چری آریزو 6 قرار داد؛ موتوری با قدرت تقریبی 196 اسب بخار که گیربکس 7 سرعته دوکلاچهاش را شرکت مشهور آلمانی Getrag که حالا با Magna تغییر نام داده، ساخته است.
اما برای سال 2021، همانطور که در ابتدای متن گفتیم، چری نسخه فیسلیفت آریزو 6 را با نام جدید آریزو 5 پلاس یا فونیکس آریزو 6 پرو به بازار میفرستد. این موضوع، به این معناست که احتمالا در آیندهای نزدیک، باید شاهد اتفاقی غیرمنتظره در خانواده آریزو 6 باشیم.
نمای جلو آریزو 5 پلاس
در چری آریزو 5 پلاس ، فرم کلی خودرو، تغییری نداشته اما نمای جلویی و عقبی آن، مجددا طراحی شده است. در نمای جلویی خودرو، دیگر خبری از آن جلوپنجره کوچک آریزو 6 نیست؛ طراحان چری حالا جلوپنجره را به روی سپر کشیدهاند تا چهره خودرو، اسپرتتر از قبل باشد.
به نظر میرسد که چری این جلوپنجره بزرگ را با الهام از جلوپنجره برندهای اکسید (Exeed) و جتور (Jetour) ساخته و البته کاملا عجیب است که این نوع طراحی، هیچ تناسبی با جلوپنجره کراساورهای جدید چری، مثل تیگو 3x پلاس، نسل دوم چری تیگو 7 و همچنین تیگو 8 پلاس ندارد. چراغهای دیلایت طرفین سپر، که نواری باریک از LED هستند، تغییری نکرده اما قاب دور آن جدید است.
نمای عقب آریزو 5 پلاس
از آنجایی که در نمای جانبی، تغییری رخ نداده، پس بلافاصله به نمای عقب چری آریزو 6 پرو میرویم؛ جایی که حجم تغییرات، بسیار بیشتر از نمای جلویی خودروست.
بارزترین تغییر را باید طراحی مجدد چراغهای عقب بدانیم. ضمن اینکه این چراغها حالا با نواری باریک، به یکدیگر متصل شدهاند. لوگوی چری نیز از روی درب صندوق حذف شده و جای آنرا کلمه CHERY گرفته است. شبرنگها به بالای سپر رفتهاند و بدلیل طراحی مجدد درب صندوق، جا پلاکی هم از روی سپر حذف شده و به روی صندوق منتقل شده است. خروجیهای فیک اگزوز نیز همچنان در طرفین سپر عقب، خودنمایی میکنند.
کابین آریزو 5 پلاس
از کابین چری آریزو 6 پرو ، کاملا مشخص است که طراحان چینی، استایل کابین آریزو 6 را حفظ کردهاند اما جزییاتش را تغییر دادهاند. فرمان جدید دیکات، اولین چیزی است که به چشم میآید. بعد از آن، متوجه تغییر صفحه کیلومتر میشویم طوری که دیگر خبری از عقربههای آنالوگی نیست و همه چیزش دیجیتالی شده.
داشبورد تغییری نکرده ولی ابعاد مانیتور، اندکی بزرگتر شده است. چری همچنین کنسول مرکزی را از نو ساخته و تغییر اهرم دنده نیز باعث شده تا جالیوانیهایی که قبلا در قسمت پایینی اهرم دنده قرار داشت، حالا به کنار اهرم دنده، نقل مکان کند. حذف پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع، سومین نکتهای است که در کابین آریزو 6 پرو، خودنمایی میکند.
مشخصات فنی آریزو 5 پلاس
در قسمت فنی، تغییری در اریزو 6 پرو اتفاق نیفتاده است و همان موتور 1.5 لیتریاش را حفظ کرده؛ موتوری که در نسخه تنفس طبیعی حدود 116 اسب بخار و در نسخه توربوشارژ حدود 156 اسب بخار تولید میکند. گیربکس آریزو 5 پلاس نیز از نوع 5 دنده دستی یا CVT با 9 دنده مجازی است.
قیمت آریزو 5 پلاس
قیمت چری آریزو 5 پلاس 2021 در بازار چین، از حدود 75 هزار یوآن شروع شده و حداکثر به 100 هزار یوآن میسد که معادل تقریبی 11 تا 15 هزار دلار است.
آلبوم عکس آریزو 5 پلاس
بیشتر بخوانید :
- نحوه قیمت گذاری خودروهای چینی در بازار ایران
- کاهش قیمت محصولات مدیران خودرو – مالیات سبز چیست؟
- فونیکس آریزو 6 پرو
- مقایسه آریزو 6 و آریزو 5 جدید
- پرفروش ترین خودروهای چینی ۲۰۲۱
- فیس لیفت خودرو چیست؟
- چری آریزو 5 پلاس یا فیس لیفت آریزو 6، بررسی مشخصات فنی و قیمت
- معرفی آریزو 6، سدان جدید چری
- آریزو استار، خودروی آینده
- فیدلیتی گروه بهمن را بشناسید.
- بایگانی معرفی خودرو
- پیج آینستاگرام آریزو 6 را دنبال کنید.
درود.
لطفا بفرمایید آیا مشخص هست چه زمانی وارد بازار ایران میشود و قیمت حدودی آن چقدر است؟
سلام. تست ها در جال انجام است. در مورد زمان دقیق ورود بع بازار نمیشه اظهار نظر کرد ولی احتمالا امسال وارد بازار خواخد شد. در مورد قیمت هم احتمالا قیمیتی بالاتر از آریزو 6 خواهد داشت.