راهنمای خرید روکش صندلی آریزو

در خودروهایی با 4 کیسه هوا یا بیشتر (مانند تیپ اکسلنت آریزو)، کیسه‌های هوای کناری جلو و عقب از داخل صندلی‌ها باز می‌شوند. هنگامی‌که برای خودروی دارای کیسه هوای داخل صندلی جلو خود روکش صندلی می‌خرید و آن را نصب می‌نمایید، در اصل امکان باز شدن این آپشن ایمنی را از بین می‌برید..

روکش صندلی آریزو 5

بسیاری فکر می کنند کیسه های هوای کناری جلو و عقب مانند کیسه های هوای پرده ای در ستون های خودرو نصب شده اند و هنگام حادثه از روی قاب ستون B و C باز می شوند اما این باور اشتباه است، در اصل کیسه های هوای کناری جلو و عقب از درون پشتی صندلی ها باز می شوند. به همین دلیل در خودروهای دارای این آپشن، نشان Airbag یا SRS Airbag روی صندلی ها حک می شود. توجه داشته باشید که اگر این نشان روی ستون های A، B و C نصب شده باشد، نماد کیسه هوای پرده ای هستند و نشان Airbag خبر از ایمن بودن آن منطقه در برابر ضربه است و در اصل، کیسه هوای پرده ای از ستون افقی سقف به سمت پایین و روی ستون ها و شیشه های کناری باز می شود.

ایربگ آریزو

در تصادف‌های مختلف بارها دیده‌شده خودروهای دارای کیسه هوای داخل صندلی جلو و روکش صندلی، نتوانسته‌اند ایمنی کامل خود را نشان دهند زیرا کیسه هوای کناری در مرحله اول، پارچه یا چرم اصلی صندلی را پاره می‌کند و در کسری از ثانیه باد می‌شود اما روکش صندلی دوم وجود دارد، امکان عبور از آن را پیدا نمی‌کند و به‌جای محافظت از سرنشینان، گاهی دیده‌شده داخل روکش صندلی به سمت کمر راننده و شاگرد رفته و آن‌ها را به سمت جلو پرتاب کرده است. در اصل این اتفاق در تصادف باعث آسیب‌های جدی سرنشینان می‌شود.

اگر به فکر تهیه روکش صندلی آریزو هستید از روکش‌هایی که دارای شکاف در محل باز شدن ایربگ صندلی های جلو هستند استفاده کنید.

توجه کنید آریزوهای تیپ اکسلنت دارای ایربگ داخل صندلی جلو هستند ولی آریزوهای تیپ لاکچری ایربگ داخل صندلی جلو ندارند. آریزو 6 هم دارای کیسه هوا در صندلی های جلو است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *