موارد و آپشن های مورد نیاز بعد از خرید خودروی صفر کیلومتر

همواره اولین موردی که پس از تحویل خودروی صفر کیلومتر به ذهن می رسد این است که چه مواردی را باید بریا خودرویمان تهیه کنیم؟ چه آپشن هایی را باید به خودرو اضافه کنیم؟ در این مقاله یک چک لیست تهیه کردم که به ترتیب اولویت به مورادی می پردازد که باید برای خودروی صفر کیلومتر (آریزو 5 یا آریزو 6) تهیه کنیم. برای تهیه هیچ کدام از این موارد الزامی وجود ندارد و لیست صرفا با توجه به نیازها تهیه شده است.


کفپوش


یکی از لوازم جانبی تقریباً ضروری در هر خودرویی، کف‌پوش است. کف‌پوش‌ها علاوه بر زیبایی، وظیفه تمیز‌نگه‌داشتن خودرو و حفاظت از پوشش کف خودرو را نیز بر عهده‌ دارند. این لوازم جانبی، کار تمیزنگه‌داشتن و نظافت کف کابین خودروها را آسان کرده‌اند و نقش مؤثری را در زیباسازی آن بر عهده دارند. برندهای داخلی و خارجی بسیاری در زمینه کفپوش خودرو فعالیت دارند. توصیه من استفاده از کفپوش سه بعدی چرم مصنوعی محصول موکت بابل است.

راهنمای جامع خرید کفپوش خودرو را حتما بخوانید.

کفپوش سه بعدی آریزو

کفپوش صندوق عقب


عوامل زیادی باعث آلوده شدن صندوق عقب خودرو می‌شود. بعد از خرید برای منزل و سفرهای طولانی مدت کف صندوق به دلیل جنس کفپوش آن که معمولا نمدی است بیشترین آلودگی را به خود جذب می‌کند. انتخاب یک کفپوش مناسب برای صندوق عقب خودروی صفر کیلومتر در تمیز نگهداشتن آن بسیار مهم است. با وجود کفی در صورت آلوده شدن کف صندوق شستشو و تمیز کردن آن بسیار راحت است. امروزه با فناوری‌های جدید کف صندوق عقب خودرو اسکن لیزری شده و کفپوش‌های مناسب آن خودرو ساخته می‌شود. توصیه من استفاده از کفپوش سه بعدی چرم مصنوعی صندوق عقب محصول موکت بابل است.

دودی کردن شیشه ها


رانندگی در تابستان و زیر آفتاب سوزان حتی اگر کولر توان‌مندی داشته باشید، باز هم چالش‌های خاص خود را دارد. ساعت‌ها رانندگی زیر نور خورشید به‌ویژه برای آن‌هایی که اهل مسافرت هستند، عذاب‌آور است. افرادی که شیشه دودی را به شیشه معمولی ترجیح می‌دهند معمولا یکی از دلایل زیر را دارند.
محافظت در برابر اشعه مضر UV
دودی کردن شیشه خودرو یک راه برای محافظت در برابر خطرات ناشی از تابش نور خورشید و برخورد اشعه خطرناک و مضر UV است. متاسفانه بسیاری از خودروهایی که در کشور تولید می‌شود از شیشه‌های آنتی UV بی‌بهره هستند.
خنک کردن فضای داخلی خودرو
در فصل گرما با افزایش دمای هوا دودی کردن شیشه یک ایده کاربردی است. شیشه‌های دودی برای رهایی از گرمای شدید داخل اتاقک خودرو و جلوگیری از سوختن پوست سرنشینان، عالی هستند. لذا گاهی صاحبان خودرو برای حفظ سلامت خود و سرنشینان، به فکر دودی کردن شیشه‌های خودرو می‌افتند.
سلیقه شخصی صاحب خودرو
یک دلیل دیگر برای دودی کردن شیشه خودرو سلیقه شخصی صاحب آن است. به نظر می‌رسد دلیلی که بیشتر صاحبان خودرو را به فکر دودی کردن شیشه می‌اندازد، شخصی‌سازی خودرو است. درواقع آن‌ها دلیل این امر را حفظ حریم شخصی خود و سرنشینان می‌دانند و معتقد هستند با دودی کردن شیشه خودرو، تا میزان قابل توجهی از دید مردم پنهان می‌مانند و می‌توانند آرامش بیشتری را تجربه کنند.
جالب است بدانید که به همان اندازه که وضوح دید از بیرون خودرو به داخل کمتر می‌شود، سرنشینان خودرو در روزهای آفتابی، دید بهتری از فضای بیرون خواهند داشت.


مفاله آریزو کلاب درباره دودی کردن شیشه ماشین و قوانین و نکات طلایی آن را بخوانید.

شیشه دودی آریزو

تعویض لاستیک


مدیران خودرو ئر خودروی صفر کیلومتر از لاستیک برند Giti برای نحصولات خو استفاده می کند. لاستیک های این برند اگر چه دوام بالایی دارند ولی تا حدودی خشک هستند که بر نرمی و آسایش در رانندگی و کوبش تاثیر گذار است. البته در خودروهای مدل 1400 به بعد از برندهای داخلی نظیر کویر تایر و سایز برندهای چینی نظیر چائویانگ نیز استفاده شده است. تعویض لاستیک با سایز فابریک با لاستیک با برندهای معروف کره ای و ژاپنی می تواند اقدام مفیدی در راستای کاهش کوبش باشد. توجه داشته باشید که تغییر سایز فابریک لاستیک آریزو باعث ابطال گارانتی گیربکس و جلوبندی می شود.
پیشنهاد من تعویض لاستیک فابریک با لاستیک برند هانکوک یا نکسن البته بدون تغییر سایز فابریک است. سایز فابریک لاستیک آریزو 5 اکسلنت (توربو قدیم و جدید و تنفس طبیعی) و آریزو 6 برابر 205/50R17 و سایز فابریک لاستیک آریزو 5 لاکچری (دنده دستی) برابر 205/55R16 است.

راهکارهای کاهش کوبش در آریزو را مطالعه کنید.

رینگ آریزو

تعویض لوگوی mvm با چری


از سال 1399 لوگوی چری از محصولات تولیدی مدیران خودرو (آریزو و تیگو) حذف شده است و در خودروی صفر کیلومتر با لوگوی MVM جایگزین شده است. درباره دلایل این کار مقاله دلایل حذف لوگوی چری از محصولات مدیران خودرو و جایگزینی با لوگوی MVM را بخوانید. با توجه به این موضوع اغلب مالکان علاقه دارند تا لوگوی mvm را تعویض کرده و از لوگوی چری بر روی خودروی خود استفاده کنند. برای تعویض لوگو به خصوص لوگوی فرمان حتما از افراد با تجربه کمک بگیرید تا خوای نکرده آسیبی به خودروی شما نرسد.
درباره ابطال گارانتی در صورت تعویض لوگوها، تا لحظه نگارش مقاله گزارشی از آریزوسواران دریافت نکردم.

تعویض آرم mvm صفر کیلومتر

آینه تاشو برقی


یکی از آپشن هایی که نبود آن در آریزو 5 صفر کیلومتر حس می شود آینه تاشوی برقی است. اگر پارکینگ شما وسیع نیست و همیشه برای خارج شدن از درب پارکینگ در حال جدال با آینه ماشینتان هستید تا به جایی گیر نکند، وجود آینه تاشو برقی برای شما بسیار کار آمد است. چراکه پارک کردن ماشین و از پارک خارج شدن با داشتن یک آینه تاشو برقی بسیار راحت تر می شود. با داشتن یک آینه تاشو برقی می توانید هر زمان که نیاز بود، خیلی راحت آینه را جمع کنید و دوباره آن را باز کنید.در این صورت نیازی نیست که مدام دستانتان را از این شیشه ماشین بیرون کنید و با زحمت آینه بغل ماشین و علی الخصوص آینه بغل سمت شاگرد ماشین را باز و بسته کنید.
همچنین ممکن است شما هم مدام ماشینتان را در خیابان پارک کنید و مدام نگران این باشید که آینه خودرو در اثر برخورد خودرو های دیگر صدمه ببیند. در این حالت نیز بهتر است که خودرو شما به آینه تاشو برقی مجهز باشد. به هر حال پیش می آید که هر کسی فراموش کند که آینه ماشین را بعد از پارک ماشین جمع نماید. ممکن است در چنین شرایطی تا زمان برگشتش یک خودرو در حال عبور به آینه خودروی شما برخورد کند و آینه شکسته شود و یا روی آن خط و خش بیفتد. خوبی آینه تاشو برقی این است که وقتی دزدگیر خودرو را بزنید، آینه تاشو برقی به صورت اتوماتیک جمع می شود و بدین شکل ریسک آسیب دیدن آن در زمان نبودنتان به حداقل می رسد.
اما مهمترین نکته نصب آینه تاشو برقی این است که باعث ابطال گارانتی برقی آریزو می شود. انتخاب با خودتان!

آینه تاشو برقی آریزو صفر کیلومتر

دوربین خودرو


دوربین خودرو، دوربینی مانند سایر دوربین‌ها است که دارای یک یا چند لنز برای ضبط تصاویر است. این دوربین‌ها با توجه به نوع، ساختار و کاربرد خود در قسمت‌های مختلفی از خودرو قابل نصب هستند. مالکان خودرو با توجه به ویژگی‌ها و قابلیتی که از دوربین خودرو انتظار دارند، اقدام به خرید مدل‌های مختلف آن می‌کنند. تفاوت دوربین‌های خودرو، تنها در اندازه آن‌ها نیست؛ بلکه امکانات و کاربردهای آن‌ها نیز با هم تفاوت‌های چشم‌گیری دارد.

دوربین خودرو چیست؟ معرفی انواع دوربین قابل نصب روی خودرو

نصب سینی زیر موتور


امروزه بسیاری از خودرو های صفر کیلومتر چینی تولیده شده در ایران هنگام ترخیص از خط تولید و کارخانه ، دارای زیر سینی نمی باشند . در مورد زیر سینی موتور چند نکته می باشد که دانستن آن برای راننده و افرادی که قصد خریدن ماشین را دارند مهم می باشد که حتما باید آن را بدانند و هنگام خریدن به آن توجه کنند . با توجه به سبک رانندگی و مسیرهایی که عبور می‌کنید خودتان تصمیم بگیرید که سینی زیر موتور ببندید یا نبندید.

آیا برای آریزو سینی زیر موتور ببندیم؟

روکش صندلی


مردم وقت زیادی را صرف رانندگی با وسایل نقلیه خود می کنند. به همین دلیل هر جزئیات در نمای خارجی و داخلی آن مهم است. وقتی صحبت از انتخاب صندلی مناسب و روکش صندلی می شود، باید موارد زیادی مانند ماندگاری ، دوام و ایمنی آن را در نظر گرفت. در خودروهایی با 4 کیسه هوا یا بیشتر (مانند تیپ اکسلنت آریزو)، کیسه‌های هوای کناری جلو و عقب از داخل صندلی‌ها باز می‌شوند. هنگامی‌که برای خودروی دارای کیسه هوای داخل صندلی جلو خود روکش صندلی می‌خرید و آن را نصب می‌نمایید، در اصل امکان باز شدن این آپشن ایمنی را از بین می‌برید. برای بررسی بیشتر این موضوع مقاله راهنمای خرید روکش صندلی آریزو را بخوانید.

روکش صندلی آریزو صفر کیلومتر

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو


یکی از پر استفاده از وسایل نقلیه این روز ها خودروی شخصی است و همین پر استفاده بودن باعث شده است که این وسایل نقلیه همواره دستخوش اتفاقات ناگوار و تصادفات زیادی باشد. مخصوصا در کشور ما که خودرو ها از نظر امنیتی اصلا وضعیت مناسبی ندارند.
در چنین شرایط به همراه داشتن کپسول آتشنشانی در خودرو ها یک موضوع بسیار مهم است، چرا که خطرات و حوادث همیشه در کمین اند و ممکن است و افرادی از این موضوع کمترین آسیب را می بینند که بیشترین آمادگی را داشته باشند.
بهترین انتخاب برای کپسول آتشنشانی مناسب خودروی صفر کیلومتر، کپسول آتشنشانی پودر و گاز خواهد بود و شما می توانید با استفاده از این کپسول هر سه مورد آتش سوزی های رایج را پوشش دهیدو

راهنمای انتخاب کپسول آتشنشانی مناسب خودرو

اگر موارد دیگری مد نظر شماست کامنت بگذارید.

خواندن مطالب زیر را از دست ندهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *