دلایل حذف لوگوی چری از محصولات مدیران خودرو و جایگزینی با لوگوی MVM

به تازگی لوگوی چری از محصولات تولیدی مدیران خودرو (آریزو و تیگو) حذف شده است و با لوگوی MVM جایگزین شده است.

بعد از پررنگ‌شدن حضور چری در برخی بازارهای اروپایی و همچنین قوت‌گرفتن رفتن چری به بازار ایالات متحده، حالا مدیران خودرو، مجبور شده تا استراتژی خودش را برای بازار ایران، اندکی تغییر دهد؛ تغییری که اولین قدم آن، حذف نام و لوگوی چری از محصولات این شرکت است.

از اواخر تابستان 99 بود که مدیران خودرو، خیلی آرام و بی‌سروصدا، پروژه حذف لوگوی چری را از همه محصولات این شرکت آغاز کرد و لوگوی MVM را جای آن گذاشت. اگر همین حالا سری به سایت چری ایران بزنید، خواهید دید که هیچ خودرویی با لوگوی چری، در این سایت وجود ندارد و مدیران خودرو، لوگوی همه آنها را به ام‌وی‌ام تغییر داده است.

این ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که نگاهی هم به سایت ام‌وی‌ام داشته باشید و خودتان ببینید که مدل‌های چری آریزو و چری تیگو، به تازگی به لیست محصولات MVM اضافه شده‌اند. همچنین پیج اینستاگرام چری ایران، مدت زیادی است که پست جدیدی منتشر نکرده است.

شاید برخی‌ها تصور کنند که مدیران خودرو، این تغییر را فقط برای تصاویر گرافیکی محصولات چری انجام داده است، اما باید بگوییم که متاسفانه چنین نیست! این شرکت به تازگی، تصاویری از تیگو5 و تیگو7 را منتشر کرده که لوگوی MVM در جلوپنجره آنها به چشم می‌خورد و از آنجایی که این دو خودرو، پلاک ملی هم دارند، به نظر می‌رسد که پروژه حذف نام چری از بازار ایران، جدی‌تر از قبل شده است.

با اینکه هنوز مدیران خودرو، اطلاعیه‌ای رسمی درباره تغییر لوگوی محصولات چری منتشر نکرده اما باید بدانید که این تغییر، مختص تیگو5 و تیگو7 نیست و شامل آریزو5 و حتی آریزو6 هم می‌شود.

برای آنکه مطمئن‌تر شویم، سایت بین‌المللی چری را هم چک کردیم. این سایت که تا اواسط سال 2019، نام ایران را در لیست توزیع‌کنندگان رسمی محصولاتش در بازار آسیا و خاورمیانه ذکر کرده بود، همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، نام کشورمان را از روی سایتش برداشته است.

طبق آمار تولید ماهیانه خودرو در آبان 99، مدیران خودرو هم‌اکنون بزرگترین خودروساز خصوصی ایران است و به همین دلیل نیز، هیچ علاقه‌ای ندارد تا جایگاهش را به کرمان موتور، دومین خودروساز خصوصی ایران، واگذار کند. اما از طرف دیگر، چری نمی‌تواند قید بازارهای بزرگ اروپا و آمریکا را بزند تا جایی که حتی حاضر شده برند جدید چری اکسید را برای این بازارها معرفی کند.

پس با وجود چنین شرایطی، چری به جای آنکه از ایران برود، ترجیح داده تا با چراغ خاموش، به فعالیتش در کشورمان ادامه دهد؛ درست مانند کاری که دانگ‌فنگ درحال انجام آن است. چری از ایران نرفته بلکه فقط لوگو را به MVM تغییر داده است.

و سرانجام، امتیازات بی شمار تولید محصول با برند داخلی مدیران خودرو

البته از دید دیگری هم می توان به این موضوع نگاه کرد که به نظر می رسد دلیل اصلی این تغییرات باشد و آن هم استفاده از امتیازات بسیار و معافیت های مالیاتی تولید محصولات با برند داخلی به جای تولید محصول با برند خارجی است. دقیقا همان کاری که برندهای اسنوا و جی پلاس و … انجام می دهند. اسنوا محصولات لوازم خانگی دوو را مونتاژ می کند و جی پلاس محصولات ال جی را ولی هر دو با برند ایرانی به بازار عرضه می شوند. تولید محصول خارجی با برند ایرانی و استفاده از مزایای بی شمار آن!

آیا این کار دور زدن قانون نیست؟!

خواندن مطالب زیر را از دست ندهید:

9 دیدگاه در “دلایل حذف لوگوی چری از محصولات مدیران خودرو و جایگزینی با لوگوی MVM

  1. ایمان اسدی میگوید:

    درود.
    آیا تأثیری در ارائه ی خدمات خواهد داشت؟
    هم از جانب شرکت مادر(چری) و هم شرکت مدیران؟

  2. سامان میرزایی میگوید:

    سلام وقتتون بخیر ، یه سوال وقتی ماشین رو روشن میکنیم روی صفحه کیلومتر و مونیتور وسط هم آرم mvm میاد ؟ و ایا امکانش هست لوگوی اونها رو هم تغییر بدیم ؟ ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *