آیا برای آریزو سینی زیر موتور ببندیم؟

در مورد بستن سینی زیر موتور موارد زیر را در نظر بگیرید و درنهایت اگر تمایل داشتید و صلاح‌دیدید ببندید.

خودرویی که شرکت تولیدی ترجیح داده با نصب یک قاب پلاستیکی و فرمی خاص به‌عنوان ضربه‌گیر زیر موتور، آن را تحویل مشتری دهد حتماً دلایل فنی و اساسی دارد.

نتایج بستن سینی زیر موتور برای آریزو

  • خنک کاری ضعیف‌تر گیربکس.
  • سختی تعویض روغن و گاها چکیدن روغن مانده روی سینی در پارکینگ و خیابان.
  • ایجاد صدای اضافه در صورت شل شدن پیچ‌ها.
  • وزن اضافه
  • پایین آمدن ارتفاع کف خودرو.
  • پرداخت هزینه اضافه و بی‌دلیل

خوب است بدانیم هزینه سینی زیر موتور که به‌صورت جداگانه تا چهارصدهزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود، برای  خودروساز فقط یک‌دهم این مبلغ هزینه دارد. نیاز به بیان نیست که برای یک  خودروسازاین میزان (آن‌هم به  دلار) مبلغی نیست که بخواهد کار ناقص و بی‌کیفیت به مشتری ارائه دهد. هر چند خودروساز داخلی از زه بغل هم نمی گذرد. ضمناً در اصول خودروسازی در این سطح نیز هرگز این امکان وجود ندارد که قطعه‌ای را از خودرو جدا کند و آن را جداگانه به فروش برساند. بنابراین بستن سینی لزومی ندارد مگر در مواردی خاص مانند  آفرود و سفر همیشگی به  کوهستان با جاده‌های  خاکی و  سنگلاخی.

درنهایت با توجه به سبک رانندگی و مسیرهایی که عبور می‌کنید خودتان تصمیم بگیرید که سینی زیر موتور ببندید یا نبندید.

خواندن مطالب زیر را از دست ندهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *