موارد زیر را برای خروج قطرات و بخار آب از لوله اگزوز را بررسی نمود: ۱- خروج قطرات آب از اگزوز خودرو در زمان سرد بودن موتور وقتی موتور روشن می شود، کاتالیست کانورتور به سرعت گرم می شود و واکنش شیمیائی در آن شروع می شود ولی زمان بیشتری لازم است تا لوله اگزوز از ناحیه بعد از خروجی کاتالیست کانورتور، منبع اگزوز وسطی و منبع اگزوز انتهائی گرم شوند، در عین حال مقداری بخار آب از آخرین باری که موتور خاموش شده است در مسیر اگزوز تبدیل به قطرات آب شده و در آن جمع شده اند، وقتی موتور روشن می شود، فشار خروج گازها موجب می شوند تا این قطرات از اگزوز خودرو خارج شوند. ۲- خروج بخار آب از اگزوز وقتی موتور گرم است موتور های جدید طوری طراحی شده اند که وقتی روشن می شوند، در حداقل زمان گرم شوند تا روغنی که در کانال های آن در جریان می باشد، زودتر به دمای کاری رسیده و مهم ترین وظیفه خود را که روانکاری می باشد را بدرستی انجام دهد تا هم عملکرد موتور خوب باشد و هم کمترین آسیب به آن برسد، وقتی موتور گرم شد، اگزوز خودرو نیز بسیار گرم شده و حرارت آن افزایش می یابد. در این وضعیت یعنی وقتی اگزوز به اندازه زیادی گرم شده است، می بایست خروج آب از اگزوز بصورت بخار نمایان شود، اگر وقتی حرارت اگزوز خیلی بالا است و هنوز حجم زیادی از قطرات آب از گزوز خارج می شود، لازم است تا به نمایندگی مجاز مراجعه کرده تا موتور خودرو از جهات مختلفی بررسی گردد.
لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید پاسخ خود را ارسال کنید .